روابط عمومیبرگزاری دومین کارگاه آموزشی " آشنایی با جنگ نرم " در موسسه آموزش عالی علامه محدث نوری (ره)

  

  برگزاری دومین کارگاه آموزشی " آشنایی با جنگ نرم " در موسسه آموزش عالی علامه محدث نوری (ره)

  AWT IMAGE

  دومین دوره کارگاه آموزشی " آشنایی با جنگ نرم " ویژه اساتید بسیجی موسسه آموزش عالی علامه محدث نوری (ره) در سالن کنفرانس این موسسه برگزار شد .

AWT IMAGE

  مهندس محسن نژاد خیرا... ( عضو هیئت علمی و مسئول بسیج اساتید موسسه ) در گفتگو با روابط عمومی موسسه اظهار داشتند در ابتدای این کارگاه پس از تلاوت قرآن کریم ؛ حجه الاسلام و المسلمین مفیدفیاضی ( معاونت دانشجویی فرهنگی موسسه) در سخنانی به اهمیت ارتقاء سطح آگاهی و افزایش باورهای اساتید و فرهیختگان و نخبگان علمی از " جنگ نرم " پرداختند.

AWT IMAGE

  در ادامه این کارگاه دکتر ضابط پور (عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل ) با مروری بر روند تاریخی جنگ نرم متذکر شدند که هنوز حساسیت وجود جنگ نرم برای بعضی از مسئولین ملموس نیست و استراتژی و تکنیک مبارزه جهت تقابل با آن را برنامه ریزی نکرد ه ایم.

  ایشان با اشاره به ماهیت موسسات و نهادهایی که درباره اسلام هراسی و نگاه ویژه استکبار به سست کردن عقاید مردم ایران از طریق حربه ای به نام " جنگ نرم " افزودند که امروزه تفکر استعمار در این است که به منظور غلبه بر عقاید شیعیان بایستی با ادبیات خودمان اعتقادات آنها را جریحه دار و خدشه دار نماییم.

  ایشان روشهای دشمنی و جنگ را سه حالت برشمردند: 1. روشهای سخت ( نظیر حمله نظامی و ترور) 2- روشهای نیمه سخت ( مبارزه سیاسی ,کارشکنی دیپلماتیک , تحریم های سیاسی و اقتصادی , ایجاد هرج و مرج داخلی ) 3- روش نرم ( جنگ روانی , شایعه سازی و نشر اکاذیب , تهمت و افتراء نسبت به مسئولان نظام , تبلیغات سوء از طریق رسانه و هنر ) .

  ضابط پوربا ارائه تعاریف متعدد از جنگ نرم آن را شیوه غیر مستقیم رسیدن به نتایج مطلوب دانستند که بدون تهدید یا پاداش ملموس و توانایی کسب آنچه می خواهد از طریق جذب کردن نه از طریق اجبار و یا پاداش می باشد.

AWT IMAGE

  در ادامه این کارگاه آموزشی استاد عباس احمدی قزوینی با نگاهی بر اظهارات آموس پرلموتر ( استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه آمریکن و سردبیر نشریه مطالعات استراتژیک ) مبنی بر اینکه بزرگترین سرقت تاریخ بشریت در قرون گذشته صورت گرفت و آن اشغال علم از شرق به غرب بوده و اینک باید به بهترین شکل از بازگشت این ثروت به جزء مواردی که در راستای منافعمان باشد به شرق و به طور خاص به کشورهای اسلامی همت گماریم ؛ و نیز باید تاکیدی بر اهداف راهبردی چهارگانه استکبار جهانی از دیدگاه مقام معظم رهبری داشته و با اشاره بر فرآیند شکل گیری آن ؛جنگ نرم را اقدامی اشکار و علنی در شکلی قانونی و آرام و خزنده و نامحسوس دانستند.

AWT IMAGE

 

 

  روابط عمومی موسسه